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Chain-L High-Mileage Chain Oil (4oz)
체인-L 체인오일 (112ml)
   
소비자가
15,000원
제조사 Chain-L (체인-L)
원산지 USA
제품코드 LUBECL01
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※ 제조사 발표 :
주행속도 32km/h 기준, 한 번 주유로 1,600km 정도를 사용할 수 있는 아주 오래가는 제품입니다.

사용방법 :
1. 새 체인인 경우 - 신문지나 헝겁등을 이용해서 기름기를 제거
2. 사용하던 체인의 경우 - 최대한 깨끗이 청소 (미세한 찌꺼기를 가능한 모두 제거)
3. 체인링, 스프라켓 등을 최대한 깨끗이 청소.
4. 최고기어(큰체인링-작은스프라켓)에 체인을 위치시키고, 체인오일을 발라준다
5. Chain-L은 매우 천천히 스며들기 때문에, 10분 정도 기다린다
6. 크랭크를 돌리면서 체인 겉에 뭍어있는 남는 오일을 닦아낸다
7. 안쪽 체인링으로 변속하고, 뒤변속을 하면서 체인/체인링 표면에 남아있는 오일을 닦아낸다
8. 체인링/풀리/체인 겉에 남아있는 오일이 없는지 자세히 살피고, 가능한 최소한으로 적은 양의 체인오일만 남아있도록 하는 것이 좋다.

* 기존의 기름기를 완전히 제거하고, Chain-L 바른 후 남는 기름을 최대한 닦아내는 것이 포인트

* 사용중 중간 중간 마른 헝겁/부직포 등으로 먼지를 닦아주는 것도 좋다.

While properties like external cleanliness may seem important, the fact is that internal wear of
the 112 overloaded, overworked and overlooked bearings is what destroys chains. A road
cyclist, riding first-tier equipment, will typically wear a chain out in as little as 50* hours of use --
often destroying the cassette or chainrings in the process. On a high-end bike, drivetrain wear
is the most expensive maintenance cost per mile.

That’s why, when developing Chain-L, we approached is as a bearing-wear problem and
formulated it consistent with our theory of how chains wear and how best to combat it. We then
road tested with racers, messengers, shop staff and others; refining it over the span of almost a
year before we began selling to the public in the fall of 2007.

Rather than bore you with sales hype or smoke and mirrors, we prefer to follow the old adage
that the “proof of the pudding is in the eating” and encourage you to give it a try and see for
yourself if Chain-L is something you should be using.


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